Kalbin Şekli – ŞAH-I NAKŞİBEND(K.S.)

ŞAH-I NAKŞİBEND(K.S.) HAZRETLERİNİN TALEBESİ ALAÜDDİN-I ATTAR(K.S.) HAZRETLERİ ANLATIYOR:

-Dervişlerden biri,birgün bana,kalbin nasıl olduğunu sordu.
-”Nasıl olduğunu bilmiyorum dedim.”dedim. O;
-”Ben kalbi,üç günlük ay gibi görüyorum.”dedi.
Bunu üstadım ve efendim Şah-ı Nakşibend Hazretlerine anlattım.

-”Bu, onun kalbine göredir.”buyurdu.
Ayakta duruyorduk.Ayağını ayağımın üzerine koydu.Birden kendimden geçtim.
Bütün mevcudatı,Arş-ı a’layı kalbimde bir arada gördüm.Kendime gelince;

-”Gördüklerini anlat.” buyurdu.Anlattım.Bunun üzerine;

-”Kalb budur.O dervişin sandığı gibi değil.

Allah(cc)ü Tealaya, kalbin yakın olduğu kadar hiçbir şey yakın değildir.Mahlukların en üstünü,en şereflisi KALBDİR.Kalb, bilinmeyen sırlarla dolu bir alemdir;her şeyi kendinde bulundurur.

Görüldüğü gibi kalb,her şeyden geniş bir latifedir.Böyle olunca, onu bir kimse nasıl anlayabilir.Bunun için Hadis-i kudside Allah(cc)ü Teala;

-”Yere ve göğe sığmam,mü’min kulumun kalbine sığarım.”buyurdu.Bu, derin sırlardandır.”buyurdu.

Bir Cevap Yazın

